tisdag 18 mars 2008

Gästspel på T i Karlstad


Efter 7 timmar och 20 minuter (nytt rekord) var jag äntligen framme på T i karlstad, tanken var att jag skulle köra ett gästspel hela dagen på T för att sedan gå till den lila drakens arena och bevittna Frölunda Indians skjuta bönderna från karlstad i sank… Så när jag kom upp kraftigt försenad blev mitt gästspel en dubbel kort till mig själv… Sällan har en espresso varit så efterlängtad…resten av kvällen har jag redan förträngt.. Förutom när vi kom hem till Per och sjönk ned i hans grymma soffa och snackade kaffe, koncept och livet i allmänhet… Tack Per och Lisa… Vaknade klockan sju av att Jakob 2 år ville att vi skulle äta yoghurt med kanel. Väl på T började vi preppa kaffemaskiner och kvarnar, efter 5 inställnings shots så rann espresson helt perfekt… Jag hade tagit med mig vår Kojak som med Karlstads vatten var himmelsk, pepprig, söt, lång djup eftersmak och en liten hint av lime på slutet.. Tänk om alla espressos man gjort hade smakat så här. Intressant hur samma kaffeblandning kan smaka så olika på olika maskiner, vatten och kvarnar.. Kanske dags att bli kaffenörd ändå.!!!
Jag stod vid kaffemaskinen till lunch och fick värja mig från Pers glåp och gäster som ville påminna om någon slags hockeymatch från historien…
Till alla er som missat T, ni måste dit.. Inte bara espresson är grym utan 4 malykke kvarnar för presskannor med kaffe från många grymma rosterier och ett imponerande T-sortiment… Hoppas man är välkommen tillbaks på ett längre gästspel, här finns verkligen en massa att lära…
Fick denna gång med mig Per och Alicias tävlingskaffe som skall provas i morgon på da Matteo…
Tack Per och Alicia för att jag fick hänga med er, ni är grymma.
Hemresan tog mer rimliga 3 timmar, utan snökaos….// Jonas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv, skönt att du kom hem i tid. Vi ses snart igen....

Anonym sa...

Du e ju redan en kaffenörd =)/L