torsdag 5 april 2007

Koppning på Chalmers

I veckan som gick höll jag en koppning för 20 kaffeintresserade studenter på Chalmers. Det var en väldigt givande koppning, det brukar koppningar vara, men det var något som var annorlunda den här gången. Vanligtvis brukar koppningarna vara på caféet, på hemmaplan, och koppningsdeltagarna brukar antingen vara verksamma i branschen, eller i alla fall hängivna kaffedrickare som delar ungefär samma tankar kring kaffe som jag.
På Chalmers mötte jag en annan värld. Det är kanske inte så konstigt, för många människor dricker kaffe, men specialkaffevärlden är liten... Deltagarna på koppningen var intresserade av kaffe och hade givetvis kunskap kring ämnet, men specialkaffe var någonting nytt för dom. För mig blev det som att gå in i en annan värld. Saker som jag jobbar med varje dag och tar som självklart, som till exempel spårbart kaffe och single estate, var nyheter för mina åhörare. Så jag vill påstå att vi lärde oss något allihop. De gick därifrån med insikten att kaffe kan smaka bär, och jag gick därifrån med insikten att min värld är liten. Men med tanke på intresset, så finns det stor chans för den att bli större!
Jag tackar Programkommittén på Chalmers för det fina initiativet och hoppas på fler gånger!

Inga kommentarer: