lördag 19 maj 2007

Antwerpen

Ja jag får väl säga att jag är nöjd med mitt resultat. Min sked darrade om möjligt ännu mer än vad den gjorde i Sthlm på SM. Men så va det lite högre nivå denna gången med. Jag var i fjärde heatet och i de tre före mig hade de flesta 7/8 rätt. Så pressen var rätt stor när vi entrade scenen... Hade en stor hejaklack, Löfbergs Carina, Ulrika och Per. Beigarna Anna, Gunilla, John och Emma. Martin Zetterqvist och Philip och så givetvis norrmännen.. Jag och Thomas (norrmannen) var nämligen i samma heat.
Första set var ganska lätt. Koncetrationen helt på topp och smaklökarna "rena", andra var oxå relativt lätt, men sen blev jag nervös när jag fick hoppa över två set för att jag var osäker och då föll koncentrationen lite med det... Men men lyckades jobba mig tillbaka och som sagt sätta 6/8 och det var jag nöjd med. Vet vad jag ska slipa på till nästa år! :) Fokuset, tekniken och givetvis ska jag öva upp mina små tastebuddies! :)
I dag är det "coffee in good spirits" och den börjar om en halvtimme. I morgon är det Emmas tur och tävla! Ska bli oerhört interssant!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Jag är totalt imponerad! Sex av åtta är galet bra! Hoppas du tar med dig hem massa inspiration, som kanske hittar sin väg ner i kaffekoppen!

/ Peter

Anonym sa...

Jag är grymt imponerad Lina! Grattis till den finfina prestationen!

Anonym sa...

Ett stort grattis, Lina! Gôtt jobbat.

Anonym sa...

Hejsan Lina! Grattis till ett bra resultat i tävlingen! Såg inslaget på nyhetsmorgon och du skötte dig väldigt bra även där! Skall upp till Norlander food i veckan och dom tjatar om dig varje gång *L* Kan ju bero på att du är snyggare än oss/ Mikael o Patrik Bergstrands kaffe

Lina sa...

Ha ha! Ni får hälsa dom så gott! Åt en pain chocolat i antwwerpen som inte var i närheten av den jag fick i deras monter på mässan i sthlm...
Hoppas ni har det bra on the Island!