lördag 19 januari 2008

runt och tillbaka

Vi har under januari månad stoppat i diverse blandningar i våra espressokvarnar för att testa det våra kaffekunder kommer servera hos sig. Nu är det hög tid att gå tillbaka till vår första blandning för att med lite perspektiv kunna göra en utvärdering. Espresso#1 är alltså tillfälligt tillbaka.
När utvärderingen är klar kommer Kojak. Ytterligare en 70-tals deckare alltså. Kojak var flint, tuff och lite kärv. Körde stor amerikanare. Sändes på TV 2 lördagkvällar klockan 22.00, barnförbjudet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Baretta, Kojak och sedan??? kanske Columbo en lätt disträ espressoblandning, McCloud en blandning med toner av häst och asfalt. ;)
Jag gillar konceptet.

Matts sa...

helt rätt 70-tals deckarna är tillbaka men nu i kaffeform, Mc Cloud hade jag glömt. Helrätt.

Anonym sa...

Mästerdetektiven Kalle Blomqvist, sexigare kaffe än så är det väl svårt att tänka sig. Kanske kan ma ha i lite cikoria för äkta smålandkänsla.

Matts sa...

snålkaffe

Peter Hörnell sa...

testade kojak på coffee academy i helgen. Blev grymt imponerad. I vanliga fall dricker jag ju mest syrliga kaffen men detta var något jag absolut kan tänka mig att komplettera mitt syra-beroende med i fortsättningen. Om det nu vore så väl att det fanns till försäljning i Uppsala..