söndag 4 november 2007

Får man doppa?

Har suttit på min balkong idag och njutit av höst solen med en kopp kaffe och två små ost mackor! Hade bryggt mig en god kopp på Aero pressen, Costa Rica Brumas, som jag satt och små sippade på. Men plötsligt, utan att jag tänkte på det, så doppade jag ner ost smörgåsen i koppen. Jag tryckte ner brödet en ganska bra bit faktiskt och höll kvar den där en stund. Jag tog en tugga, och det smakade så gått. Blöt ost smörgås med lite kaffe smak. Men så fick jag så dåligt samvete. Vad gjorde jag med den goda Costa Rican? Nu kommer det ju inte alls att smaka lika bra. Det gjorde det inte heller, men det va en skön känsla att doppa, och det slutade med att jag gjorde det igen. Min fråga är, visst är det väl okej att man doppar ibland när ingen ser på?

4 kommentarer:

KatBat sa...

Borde man inte få doppa även när någon ser på? Gammal svensk hederlig kaffedoppstradition ska vi väl inte tappa bort i villervallan av kaffe?

Anonym sa...

Många stora uppfinningar kommer ju faktiskt till av misstag... :)

Matts sa...

Måste prova

Unknown sa...

Skrattar högt! Du är för söt mattias! :)