måndag 5 november 2007

två musketörer

En lång arbetsdag har avslutats. Idag har det rostats:

Espresso #1 (som snart inte kan kallas det längre efter alla förändringar som gjorts sen starten...)
Etiopien Yirga Cheffe
Indonesien Lintong
El Salvador Finca Esperanza
Guatemala Finca Culpan
Brasilien Finca Jatoba
Costa Rica Beneficio Brumas del Zurqui
Panama Finca Esmeralda

Det är krävande när man har två törstiga caféer att försörja och därtill insmygande kunder från andra håll. Det är tur att vi numera är två som kan producera, experimentera och labborera. Jag och Mattias delar upp rostandet. Det är lite konstigt att inte alltid vara på plats när rosten är igång, men det är samtidigt skönt att inte behöva stå där hela tiden. Dessutom så får jag tid till annat. Har flera olika nya blandningar i bakhuvudet som jag ska prova imorn. Men nu kyler rosten ner och det ska även jag göra, tillsammans med en kall Grebbestad.

3 kommentarer:

Lilla Kafferosteriet sa...

Hej Per

Härligt att höra att det finns fler som svettas framför rosten. Vad säger du om att styra upp en träff mellan mikrorosterierna, vi kan ju kolla med Charles och Ann om vi kan träffas där?

Peace!
/Filip

P.s. Bondgårdar i Brasilien heter Fazenda och inte Finca ;-)

Per sa...

vore guld.

Lilla Kafferosteriet sa...

Vilken veckodag skulle passa dig?
Föreslå något datum så kollar jag med Helsingborgarna.

/F