onsdag 14 november 2007

gott kaffe

En av mina bästa kaffekunder kom in helt lycklig efter att ha fått kaffe från finca Esmeralda i Panama till fars dag. Alla som hade druckit det hade fått en riktig wow-upplevelse och bara gapat. Han kom inte bara in för att säga detta utan även för att köpa mer. Det är som knark, eller kanske snarare som att bli frälst. Man kan inte få nog, och man vill gärna att andra ska få smaka. För det är den känslan det här kaffet ger. När jag brygger kaffet från Esmeralda så måste jag genast hitta någon att dela det med. Det är inte för att jag är så extremt givmild. Men kaffet är så gott och aromatiskt att det är svårt att tro att det är sant. Därför måste jag ha någon med mig som kan bekräfta att är sant det jag smakar.
I morse gav jag varsin enkel Emeralda till två gäster i stället för deras vanliga latte. Dom var helt nöjda. Bästa latten i världen, och dessutom helt utan mjölk.
Svårt att sätta ord, men det finns jasmin, rosenblad, krämig kola, röda bär och så mycket mer som kommer i vågor allt efter det att man dricker. Kan rostas på beställning.

Inga kommentarer: