tisdag 24 juni 2008

Midsomer Murders - the Killings at Badger's Drift

Som alla bra TV-serier så är Kojak slut för säsongen och tar sommaruppehåll. Som tur är står vi inte utan deckare för det. Första säsongen av Midsomer Murders går på da Matteo i sommar. Den är blommig och frisk, lätt nötig och har en krämig kropp. Återigen försöker vi öka på sötman i kaffet.


Blandningen består av bönor från Nyamagabe i Rwanda och från Finca el Bosque i Guatemala (som för övrigt var de kaffen som vinnaren i WBC använde i tävlingen). Dessa backas upp av vår härligt nötiga Bourbon från Fazenda Lagoa i Brasilien och en uns av vår Indonesiska Lintong för att krydda till det.

Kaffet kommer finnas i kvarnen så länge sommaren räcker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gillar oxå att läsa böcker, men jag varnar dig för läckbergs nya bok, slutet suger och intrigerna saknas. Hennes absolut sämsta någonsin.
Ha en bra dag!
Kom gärna in till mig och titta till alla myter som jag tar död på. Eller om du vet någon myt som du tror är falsk så svarar jag gärna!:)
MVH
www.myter.blogg.se

Kajsa O sa...

Vänta nu, Nyamagabe? Idag sitter jag med mina listor över kooperativ utspridda över bordet och funderar på vad det är jag studerar egentligen.. Vet du var Nyamagabe ligger? Är det ett kooeprativ, ett ställe? Är roligt med en extra dimension till uppsatsarbetet!

Per sa...

Hej Kajsa! Kul att höra från dig, hoppas allt flyter...
Nyamagabe är ett distrikt i sydvästra hörnet av Rwanda. Just det kaffet jag har kommer från ett kooperativ som ligger i distriktet, och det kallas därför coop Nyamagabe. Jag vet inte exakt var kooperativet ligger eller vilken tvättstation det kommer från. Jag kan se vad jag kan göra för att ta reda på det om du verkligen vill dit. allt gott!

Anonym sa...

Ooooj va bra cappuccinon var sist i Viktoriapassagen!!
Kom Tillbaks till den första smakupplevelsen när jag fastnade i Specialkaffeträsket! =) Midsummer Murders låg i kvarnen. Glädje!
/C