måndag 16 juni 2008

Nya spännande utmaningar…

Som många av er redan vet har jag och Matts kommit överens om att gå skilda vägar. Efter fyra år i da Matteos tjänst var det dags att prova vingarna och se om de är färdig utvecklade.. Som kaffebäret gäller det att plocka det i rätt tid för att få bästa resultat. Har varit fyra fantastiska år där jag fått uppleva och lära massor, fått möta många roliga gäster, kaffepersonligheter och sköna kollegor. Det roligaste var att få vara med och arra NBC i Göteborg, men också det jobbigaste jag någonsin gjort.
Känns som jag varit 10 år hos da Matteo, någon sa att ett kaffeår (specialkaffe/barista) är som tre år. I denna underbara branch händer så otroligt mycket och jag hoppas verkligen att jag kommer att dyka upp i branchen i ett annat sammanhang.
Till dess vill jag tacka alla på da Matteo för den tid vi haft, kommer alltid minnas denna tid med värme i mitt hjärta.
Glad sommar till er alla.
Jonas Fernström

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Lina sa...

det hoppas jag med att du gör jonas! Tack själv för dessa år! Ses på cafét...

Matts sa...

Jonas, du har varit en enorm tillgång, snabb i huvudet o fötterna som du är. Du har intagit barista o specialkaffekulturen o tagit det till ditt hjärta. Vi ses på en bira i sommar på Marstrand.