måndag 2 juli 2007

D3 -Food session!

Idag utfördes en foodsession med focus på lunchsallader till vårt nya ställe!

Millan och Ida satte sina idéer i verket och det tycktes och tänktes en hel del angående koncept på sallader och hur de skulle produceras. Mot slutet var det mat i mängder i hela köket. Men det gjorde inget, för i tallriken där den färdiga salladen låg, såg det fantaskistk ut! Detta kommer bli kanon! Fantastiskt goda och snyggt nytänkande.

Tack Jonas (Hello Monkey) för lånet av köket :)

4 kommentarer:

Matts sa...

Vi kommer ha kanonsallader på damatteo torrefazione,

matts

Anonym sa...

Jättespännade!
Ser med mycket god aptit fram emot alla era goda nya sallader! Skulle vara gott med både enklare sallader typ caprese och mera matiga som exempelvis grillade grönsaker (paprika,fänkål,zuchini, glöm inte olivoljan ;)och olika baljväxter.
Ett tips är att inte snåla med alla goda färska örter som finns så här års, min nya favorit i sommar är limebasilka mkt god till kidneyöner, balsamvinäger och pressad lime.
Kalkonsalladen ser jag fram emot att prova!
Nu måste jag avsluta detta inlägg och ta mig en macka har blivit allt för hungrig av att tänka på allt gott ni kommer servera!

Katta

Matts sa...

Hej Katta, är du bra på sallader kan du komma o lära upp oss, var är du?

Matts

Anonym sa...

Hej Matts!

Jag har precis startat en blogg där jag blandannat kommer skriva om mat och dryck (kommer lägga ut lite recept där och skriva om olika restauranger, resor, dryck etc).

Det som är så roligt med sallader är att man kan variera det i oändlighet: vardagssallad, lyxsallad, varm sallad, kall sallad etc.

I sommar har jag varit mkt för olika potatisallader (fast utan vitt gojs) laxsallad och bönsallader. Mitt salladsätande går i vågor, men nu på sommaren brukar det bli ganska ofta.

Jag arbetar som svensklärare (Folkuniversitet, Bredfjällsskolan i Göteborg)och får mycket inspiration från mina elever som kommer från många olika länder. Libanesiska sallader är en favorit.

Jag förmodar att ni kommer ha medelhavsinspirerad meny.

Jag har just nu sommarlov och börjar arbeta om drygt en månad. Så att tipsa om sallader har jag gott om tid för. Maila om du undrar något kattakavat@hotmail.com
Jag bor i Göteborg.

Boken: Kärlek, oliver och timjan- mat för välbefinnnade av Anna och Fanny Bergenström

Katta