tisdag 28 april 2009

cykel + kaffe = sant

Under helgen som gick skulle jag på cykelläger, trodde jag. Jag tar alltid det säkra före det osäkra när jag reser nånstans, så jag tog med mig lite kaffe dit. Och visst cyklade vi... men med en maskinpark som slår de flesta caféer och en hel hög med kaffenyfikna cyklister kändes det lite som ett kaffeläger emellanåt. Jag fick äran att fylla i lite när Dan höll en kaffeskola på lördagskvällen, pratade om microrosterier, kaffe som råvara och espressobryggning. Det var härligt att höra honom. Att det finns en länk mellan kaffe och cykling är välkänd men det är osäkert var kopplingen egentligen ligger. Men kombinationen är oslagbar. Ett stort tack till team Solde för en strålande helg med fina människor.






1 kommentar:

Dan Stenqvist sa...

Du var kung på lägret Per!