måndag 14 december 2009

Vancouver coffee crawl

Sista anhalten. Jag hade ganska kort tid i Vancouver och kom därför inte till så ofantligt många caféer. Därmed inte sagt att jag inte hann dricka gott kaffe. Cafékulturen som blomstrar även här och rosterierna verkar hänga på. Origins är absolut med på banan, men dom något större 49th Parallel är också med, och JJ Bean som tidigare har produserat mörkrostat kaffe till den stora massan har genomgått ett generationsskifte i företaget, tagit sig själva i kragen och börjat satsa på att bli ett specialkaffe-rosteri. Fast bönorna som jag sprang på var fortfarande ganska mörka men det ska nog bli ordning på den saken också.

Bästa fiket jag var på var Elysian coffee på Broadway Den äldre enheten på 5th avenue var inte så dålig den heller, tre månader gamla momento coffee house hade mycket att ge och en personlig inredning och Wicked café var ett bra ställe att ta en Cloverbryggd Intelligentsia-rostad kenyan. Det var allt jag hann men det finns tydligen mer. Vet du nåt får du gärna tipsa.


momento coffee shop


Origins


Elysian coffee



Visa Vancouver coffee crawl på en större karta

Inga kommentarer: