måndag 6 augusti 2007

Framtidskaffe

Vår Clover går varm. För första gången i historien kan vi erbjuda bryggkaffe på da Matteo, och vi kan erbjuda bra bryggkaffe. Clover är en amerikansk maskin och killarna bakom iden har sett till att bryggkaffet har utvecklats för första gången sedan Melitta uppfann sitt filter 1912. När man brygger kaffe på Clover får man alltid en väldigt ren kopp kaffe. Inga bismaker, ingen bitterhet, inget som inte ska vara där. Dessutom kan man anpassa bryggningen helt till vilket kaffe man brygger och optimera hela processen och man brygger kaffet en kopp i taget, precis som vid espressobryggning. Det är en otrolig utveckling. Specialkaffet i världen har hittills varit starkt koncentrerat till espresso eftersom maskinen där har utvecklats i samma takt som marknadens krav har ökat. Nu har den trenden vänt. Nu kan vi dricka bryggkaffe. När det är som bäst känner jag att jag aldrig kommer att dricka espresso igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var inne och testade en idag, mycket god, som sagt inte att jämföra med vanligt kyrkkaffe. Priset var väl något högre än vad jag tänkt mig och jag var inte beredd på att det var så mycket sump i botten så jag fick en lite dålig avslut på koppen. Men överlag mycket gott kaffe!

Anonym sa...

"När det är som bäst känner jag att jag aldrig kommer att dricka espresso igen."

Men allvarligt Per du kan väl ändå inte mena att en bryggkopp slår en espressodito?

Ok, om jag får välja mellan en DÅLIGT gjord e och en vanlig brygg så tar jag bryggen. En dåligt gjord e smakar bara pest. Men hur ofta inträffar det på dM ? Aldrig :)

Anonym sa...

Hej!
Testade ert Clover kaffet här om dagen. Intressant bryggmetod men lite för blaskigt för att överträffa en riktigt god kopp brygg kaffe.

/Lars