fredag 3 augusti 2007

Egenrostat på D2

I morse kom Per ner till D2 med ett halv kilo och tre 125g påsar av den första egenrostade espressoblandningen. Härligt! Jag slängde genast ner den i en av kvarnarna och så lite hitta Malningsgrad, lite dosering, lite tamping,... ja, ni vet ju hur det går till. Slutligen rinner den första egenrostade espresson på da Matteo Viktoria passagen. Under dagen har den fått goda betyg av såväl stammisar som härliga damer som inte kommer från stan.
jag kan bara instämma och väljer att citera Per, " Den är bra, men det är bara början".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen den bästa espresson jag druckit på länge och en perfekt avrundning på fredagslunchen! Ni kommer väl sälja era egna bönor till oss kaffefantaster, hoppas jag?

Per sa...

Det är klart att vi kommer göra det. Vi har redan börjat med lösviktsförsäljningen av singlar och vår blandning espresso#1 på da Matteo Torrefazione. Vi kommer även att starta en webshop och vi kommer hålla rostkurser där man får möjlighet att skapa sin egen signaturblandning. Det kommer att finnas massa kul för er kaffefantaster!

Anonym sa...

Va gött med ett nytt lätt smeknamn
D2 :)

Ska testa blandningen jag köpte med mig i morgon, spännande.