onsdag 29 augusti 2007

Nordic Barista Cup

Kaffevänner, lite debatt om priser på NBC på eventet har uppstått. En del tvekar, för dyrt säger dom men jag kan bara säga detta. Ingen som vill göra karriär eller komma framåt i livet kan komma någonstans utan att investeria i sig själv. En akademisk examen kostar ca 500 000 i lån plus forlorade intäkter under tiden. varför göra detta? Hopp om ett bättre jobb eller bra betalt är drivkrafterna.

Om man inte är i branchen utan har kaffe som hobby så får man välja. En fotbollsbijett för att se Barca kostar 3000 kr, en platt TV 10 000 minst, var lägger jag pengarna! Du väljer.

Vi satsar massor av tid i detta vi som arrangerar detta. branchen satsar, satasar DU? Men jag anser att man missat ngt väsentligt om hur saker o ting hänger samman i livet om man inte förstår varför saker o ting kostar.

Se även min o Daniel R kommentar på Dan Stenquist blogg.
Matts

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet........den här debatten är hälsosam för branchen!

Anonym sa...

Vi som uttalat oss på Dans blogg är väl mest bittra över att vi inte lyckats skrapa ihop tillräcklig stor pengahög...

Eller så är det så att informationen är för dålig. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad NBC är. Webbplatsen är enbart förvirrande. Men det är min åsikt, jag kanske är inte är språkligt begåvad nog för NBC. :)

Matts sa...

fattar läget molarin, pengar är en bristvara ibland.

Men som tröst vill jag bara säga att lösradagens event är gratis o öppet föra alla, dessutom kan man köpa middagsbiljetter till Gala
festen då vinnarlaget blir utsett.

Anonym sa...

Ah! Så kul! Då kommer jag på lördagen med kameran i högsta hugg!

Vad är det för världsrekord som ska slås?

Matts sa...

det är lite hemligt...du får komma. dessutom kommer det nog bli lite spännande då lagen skall gestalta sin version på framatidens coffeeshop, i sortiment, koncept och du skall som kund välja ditt favoritcafe.

Välkommen. Matts