torsdag 4 december 2008

Danne för BC

Vem röstar för Dan Stenquist för BC!!!

9 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Känns som att jag på nåt vis måste rösta på mig själv här.
Danne, kom igen nu. Varför mesar du? Hur länge kan du skylla på att du "har mycket i skolan"? När ska du visa att du kan göra kaffe? Varför tjatar du på Amelie att hon ska tävla? Tampar du snett?

Matts sa...

bara gör som du gör i Baren, du kan väl vara gästtävlande med journalistuppdrag!!!

Daniel Remheden och Peter Frennhoff sa...

Kom igen nu! Det är lätt värt det, du lär dig jättemycket. Hojta om du behöver hjälp!

alexanderruas sa...

det viktiga är ju att ha kul och lära sig en massa. om ditt mål var att vinna skulle du antagligen jobba heltid som barista!

Dan Stenqvist sa...

Jobba heltid som barista? Remheden och Frennhoff, behövs det verkligen jobbas heltid för att vinna? Jag ser inga som helst likheter med att arbeta i barmiljö och Barista Cup.

Dan Stenqvist sa...

För att vara seriös. Anledningen till att jag inte tävlar i kaffe är för att det dels blir ett fullspäckat schema för cyklingen i vår och dels för att jag inte är särskilt sugen att tävla i kaffe för tillfället.Jag var mer peppad för några år sedan. För tillfället är det mer lockande att tävla i cykling än i kaffe. Så är det bara. Men som sagt, förr eller senare kommer jag att göra ett kafferace. Snackat om att ha kul och lära sig en massa köper jag fullständigt, men frågan är om man inte lika bra kan göra det en vanlig dag i Malmö om man hänger runt?

alexanderruas sa...

tjena danne,

du kanske har rätt i att man inte måste jobba heltid som barista för att vinna. jag utryckte mig nog inte så väl.
jag menar att jag ser barista cup som en förlängning av att jobba som barista. att man redan jobbar med det man älskar mest och sedan vill göra det till fulländning. då tävlar man.

remheden o frennhoff jobbar inte bakom baren på heltid men de jobbar väl mest med kaffe (o annan mat och dryck). det är ju inte så att de jobbar som webbprogrammerare eller ekonomer...

men det kanske är mitt "icke-barista" perspektiv.
jag jobbar ju med det jag gillar mest - foto.
jag skulle inte tänka mig tävla i barista cup.
däremot ska jag vara med i Latte Art Throwdown om ngn vecka.

Dan Stenqvist sa...

Helt rätt alexander! Jag missförstod dig lite där. Det är nog helt klart en fördel att jobba heltid med kaffe om man ska köra faktiskt.

Daniel Remheden och Peter Frennhoff sa...

Det finns helt klart ett samband imellan att jobba heltid och tävla. Man måste nog ha arbetat en hel del för att kunna hantera alla detaljer och samtidigt ge service. Har man lärt sig det en gång så sitter det. Efter det så vet man ju var fokus ska ligga under en förberedelse, det har ju arbetserfarenheten gett en. Jag har arbetat i barmiljö heltid i ca 10 år, det lägger grunden för mitt deltidsarbete idag.
Å andra sidan så ändras protokollen för varje år och hamnar närmare något som jag inte förlikar med riktig servicemiljö, i år behöver du tex inte servera dryckerna samtidigt. Tänk dig den middgen vid ett restaurangbesök,... Trevligt.