måndag 8 december 2008

Latte Art Throwdown Göteborg

Poyan och Marmelad bjuder in till Latte Art Throwdown!

När: fredag 12/12 klockan 20.00
Var: café Marmelad, Mariagatan 17
Regler enligt Dan Stenqvist:
  • Alla som vill delta cashar in en tjuga på bardisken vid utsatt tid
  • EN extrahering i dubbelhandtag i två cappukoppar
  • EN mjölkskumning i valfri storlek på kanna, ingen överhällning eller andra dumheter.
  • EN hällning i varje kopp, vilket resulterar i två cappu som ska bedömas.
  • Domarna är de tävlande själva.
  • Varje barista ska bedöma varje hällning mellan 1-5 kaffebönor, dock ej sin egen. Vrålsnygga capp= 5 bönor, Vrålful cappu= 1 böna
  • Bedömningn går till som så att efter varje hällning lägger domarna 1-5 bönor i en cappukopp som tillhör den tävlande. (En oberoende kontrollant som vaktar kopparna kan vara på sin plats så att inget fuffens händer med antalet bönor i kopparna.)
  • Ihopräkning sker EFTER att alla deltagarna har gjort sin hällnin och en vinnare koras,
  • Vinnaren roffar åt sig cashen på bardisken och kvällen fortsätter i trevlig anda, förslagsvis på Red Lion.
Vore kul med stort deltagande för då kan vinnaren (jag) få med sig mer pengar hem.
Frågor på det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte för att det har något med artikeln att göra (som jag inte ens läst) men det var en grej jag såg på eran hemsida damatteo.se. på Meriter så står det inte om att matts blev utsedd till huvuddomare i Tokyo. det står inte heller om da Matteo på Marstrand 2008. och nu undrar ni säkert hur jag orkar, tja, jag har inte så mkt att göra så :P
//WILLE