onsdag 3 december 2008

Julkaffe

Råkade snappa upp ett fiktivt samtal i rosteriet igår.

A: -Har ni julkaffe här?
B: -Vad menar du?
A: -Du vet, sånt där kaffe som man dricker till jul...
B: -Allt vårt kaffe kan drickas till jul.
A: -Det var ju bra. Men inget julkaffe alltså?
B: -Menar du kaffe som "omsorgsfullt har rostats mörkt för att ge en mustig karaktär"?
A: -Eh, nja..
B: -Eller menar du kaffe som är smaksatt med kanel, kardemumma och vanilj?
A: -Nej, det är det väl ingen som håller på med längre, kaffe har ju så mycket smak i sig själv! Jag vill bara ha nåt gott till jul.
B: -Nåt julkaffe har jag inte men om du vill kan du få köpa mitt godaste kaffe till bra pris.
A: -ok, vad får jag då?
B: -Då får du ett kaffe från gården Nakhaki i Bolivia. Dom var med och tävlade i Cup of Excellence förra året och jag har kvar lite av deras fina bönor. Jaga ger dig 20% rabatt så en påse med 250g kostar bara 180kr. Jag kan till och med pimpa påsen åt dig.

A: -Oj, det låter som en kanondeal, jag tar två påsar med en gång så kan mormor också få smaka.
B: -Bra, man ska vara snäll mot mormor. God jul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åhh per kan du inte pimpa några påsar till oss oxå : )

har aldrig förstått vad julkaffe e.. hmm.. bra där!

Anonym sa...

Haha, du är min idol Per!

Anonym sa...

Men ni har ju för tusan adventskaffe! Nu ska jag smaka på lucka 4. När får man veta vad det är i påsarna?

/david

Anonym sa...

Nämen titta! Det låg ju en lapp i påsen. Så nu vet jag...
Snart ska jag smaka - men först justera kvarnen i något hekto