fredag 29 maj 2009

Några ord om Christan

Vi har inte sagt så mycket om Christian än här på bloggen. Han har väl nämnts några gånger och till och med varit med på bild, men han har inte fått nån ordentlig presentation än. Så här kommer den.

Christian är min nya kollega i rosteriet. Eller, snarare min första kollega i rosteriet. Hittills har jag varit själv och styrt och ställt. Jag har haft lite hjälp med att packa ibland och Mattias har stöttat mig vid rosten när jag har velat vara borta längre än 2 dagar, men i övrigt så har jag skött allt själv. Det är ju kul på sitt sätt att rå om sitt eget, men det finns två stora fördelar med att på en kompanjon. Dels så har jag äntligen nån att skylla på om nånting går galet, men främst så kan vi hjälpas åt och avlasta varandra. Tanken är att vi bägge ska rosta och sköta produktionen, men jag ska fokurera mer på kaffet och och Christian ska fokusera på kunden. Fin fördelning tycker jag.

Christian har tidigare jobbat på Kaffemaskinen här i Göteborg, men en dag i början av april bestämde han sig för att traska ner till oss jobba i rosteriet. Ni kan kolla in vilken väg Christian gick på denna karta.

Det är hemskt kul att ha honom med oss, välkommen in i gänget Christian.

7 kommentarer:

doppio sa...

Den mest essentiella informationen från eniro-sidan:

Cykla (17 km/h):00:03

Cajsa sa...

Haha, jag älskar kartan. Föressten Per, jag vill också vara med i cykel-blogg-orgien. Skriv om min nyinförskaffade cykel så vi slipper sådant mansmonopol vad det gäller bockstyrescyklarnas utökning bland personalen. Puss och kram! /Cajsa med C

Matts sa...

Men Cajssa inte feminist köret nu vi grabbar gilar bockstyren...

Christian sa...

Tack Per. Härligt att jag får vara med.

Pernilla sa...

välkommen christian. du är bra.

Cajsa sa...

Matts! Min cykel har minsann bockstyre också. Och den är råsnygg!

plind sa...

Ett nytt steg i din Kaffekarriär Christian, ser fram emot en bra kundkontakt ;-)