söndag 24 maj 2009

Nytt kaffe i huset

Jag har lite nytt kaffe i huset, och jag har inte riktigt kommit mig för att skriva om det på bloggen än. Har liksom inte hunnit. Det handlar om nya afrikanska länder som gör intåg i rosteriet, en brasse som är redan hunnit bli ny favorit för många och en böna som förvånar från ett så udda kaffeland som Dominikanska Republiken. Och så har vi en Cup of Excellence från Nicaragua som är fin så fin.
Mer info om varje böna följer undan för undan i några inlägg framöver. Och om ni inte orkar vänta tills jag skriver om dom kan ni komma in och hugga en påse från hyllan och prova själva hemma.

5 kommentarer:

plind sa...

Juncaliton har jag hört mycket gott om så den måste testas!

Mattias L sa...

Hittills faller min röst på Blackburn, men har bara Juncaliton att jämföra med.
Kul med nya kaffen!

Per sa...

Jag är också nöjd med att ha nytt kaffe i huset. Nöjd med att ha fått hem så fint och balanserat kaffe också.

Anonym sa...

Kul med nytt kaffe i huset :-)
Måste komma förbi i veckan och smaka, läntar, längtar, längtar. Men Cup of Excellence Nicaragua auktioneras den 2 Juli, är det förra årets skörd som ni köpt in?
/David

Per sa...

Ja, vi har ett parti vakuumpackat från 2008. Vi har haft den hemma ett tag och det är bara några kilo kvar.