onsdag 18 augusti 2010

da Matteo Festival imorgon!!!

da Matteo slår på stora trumman och ställer till med en gatufestival torsdagen den 19 augusti kl 18 på parkeringen på Magasingatan!

Butiksgrannar på Magasinsgatan kommer att delta genom marknadsstånd, chill out-hörna, kvällsöppet, erbjudanden... Dj JayStarSeven spelar skivor parallellt med scenframträdanden.

Både da Matteo Vallgatan och Panetterian håller öppet för den hungrige och erbjuder denna kväll ett matpaket med pizza och folköl. Den officiella efterfesten hålls på m2.

På scenen kommer artister framföra sina egna tolkningar på utvalda Håkan Hellström låtar.

Line up:

Lovisa Samuelsson “Nu kan du få mig så lätt” “Magiskt men tragiskt”
Bangalore “Dom kommer kliva på dig igen” “Inte skyldig dig något”
Tomas Hulenvik“En lång lång tid” “Förhoppningar och regnbågar”
Harriet Olsson“Vi två, 17 år” “En vän med en bil”
Next Stop Horizon“Brännö Serenad” “För sent för edelweiss”
Gustav Svedung ”Magasinsgatan” ”Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din”

Dj JayStarSeven är en av Göteborgs mest etablerade dj:s och har genom åren kört klubbar som bland annat Puzzle, Sometimes och pågående Secret Garden som med sitt dansfokus lyckats fylla Nefertiti om och om igen. Under kvällen spelar han ett axplock från sin skivsamling. Räkna med nyskapande soul, jazz, disco, latin, afro och mycket mer...

Medverkande butiker: Prickig Katt, Grandpa, Emma&Marlena, Pop Boutique, Miss Ragtime, Velour, Acne, Bangs of Memories mfl.

Officiell efterfest på M2 Backyard
Tid: 23-03
Entré: 50 kr
Ålder: Rek. 23
+DJ Nibc (The Eye/Berlin) spelar på innergården

Vi ses på Festivalen!

Inga kommentarer: