söndag 20 november 2011

The Barista Camp

Som Matts nämnde ska jag åka till Italien på måndag. I tre dagar ska jag jacka upp mina kunskaper kring kaffe, koppning, ursprung, bryggmetoder etc.
Ett och ett halvt år av mammaledighet har gjort att jag nästan kan mer om vällingsorter och blöjmärken än om kaffe! ;) Ett och ett halvt år är väldigt lång tid i kaffebranschen.

Varenda punkt som finns på programmet känns sjukt intressant! Fler borde åka med, jag är själv från Sverige.
Programmet finns att hämta på följande länk: http://www.thebaristacamp.com/data/TBC%20program%20Italy%20November%202011.2.pdf

Vi kommer hålla till hos Nouva Simonelli i Ancona.

Jag hör av mig...

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Vi har faktiskt gått och sugit på kursen även vi. Den verkar mycket innehållsrik och bra. Tyvärr passade inte tidpunkten denna gång.
Hoppas du får en bra tid i Italien!
/Sebastian på Fogarolli

Lina sa...

Det var ju synd Sebastian! Hade varit kul med nån mer svensk. :)