tisdag 6 februari 2007

Inför El Salvador

Jag tänkte att detta skulle bli forumet för min resa till El Salvador... jag åker till detta underbara kaffeland med Nordic Barista Cup vinnarna 2006 (Norge igen) och andra Nordiska kaffevänner.. Vi kommer att besöka flera kaffeplantage och vara med om El Salvadors uttagning till World Barista Cup. Finalen i WBC går av stapeln i Japan i slutet av augusti. Jag landar i San Salvador den 18 februari. På vägen hem skall jag hälsa på Lars som praktiserade hos oss på da Matteo innan han åkte över till NYC och öppnade FIKA på Manhattan. Tyvärr är deras hemsida inte färdig men ni hittar i alla fall adressen om ni skall dit. Om ni undrar vad Nordic Barista Cup är så kolla in deras hemsida! Nästa tävling går avstapeln i Göteborg 20-22 september.

Inga kommentarer: