söndag 7 oktober 2007

Vikariat i rosteriet

I och med att Per går på vinprovningar söder om San Fransisco och myser med sin älskade Karin i några veckor framöver så saknas han här hemma vid rosten. Tillfälligt har vi nu hyrt in en vikarie vid rosten på Da matteo Torrefazione. Och inte är det vilken vikarie som helst, för det är nämligen JAG. Tror det eller ej, men allt kaffe som säljs och serveras står Mattias för….

Har gått ”bredvid” Per några dagar då och då, de senaste veckorna, och sakta men säkert tagit över ansvaret. Det har nu gått lite mer än en vecka sedan spakarna är mina på heltid och hittills har det gått riktigt bra. Några små misstag här och där har det blivit såklart, men i det stora hela, helt över förväntan.

Och va kul det är! Va svårt det är, spännande, och va trött i huvudet man blir efter ett tag.
Att få koppa bönorna man precis har rostat och inse att det här smakar ju helt okej, nej! Det är ta mej tusan riktigt gott. Matts tycker det smakar bra…. Okej, skönt att höra. Jonas säger: ”Den här getumbwinin är riktigt fin.” Nä! Det här vill jag lära mig mer om. Det blir inte lätt att lämna över spakarna igen till Per.

Passa nu på att komma in till oss för en espresso och köp med dig ett halvt kilo eller två, för det kan dröja tills du nästa gång dricker ett kaffe rostat av Mattias.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen dra åt skogen så härligt Mattias! Det blir egenrostat kaffe till Barista Cup med andra ord..;) Respekt. Glöm inte att komma ner och köra ett pass i Malmö någon lördag också.

Mattias sa...

Vem vet, tänk om man kunde få tävla med kaffe som man själv rostat.. Jag är jätte sugen på att komma ner till malmö och köra en sväng..vi får styra ihop det snart.

Per sa...

grymt stabilt Mattias, vi får samarbeta när jag kommer hem!