tisdag 28 oktober 2008

Pernilla: 4 cappuccino 41 sekunder!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Har vi tampning på denna supertid?
Är extraheringen mer än 20 sekunder på varje espresso?

Anonym sa...

Tom kanna vid start?

Anonym sa...

Jag kommer få jobba över idag....

Per sa...

tom kanna vid start och bra extraherat, men vem behöver tampa? Jag var med och startade NTA (No Tamping Asociation) för några år sen och Pernilla har blivit en ivrig anhängare.

Anonym sa...

Jag tampar inte heller i vanliga fall förutom nu när det var en av de enda fyra reglerna...

Sjuk tid i vilket fall!

Per sa...

Regeln säger "Anständig tamping". En något luddig formulering som ger upphov till tolkning. Jag tycker att det är anständigt att inte tampa. Dan tycker att otampat inte känns helt rätt, men jag kan väl inte bry mig om vad Dan tycker hela tiden heller? Hur skulle världen då se ut?

Poyan sa...

dc! ska vi vara nitiska så måste mjölken vara varm också, 8 sek kan knappt räcka...jag utropar härmed mig själv som vinnare! det känns som en sådan tävling där den fria tolkning är fri... dc är trea efter pernilla som kom tvåa! per kom sist! mattias är diskad (han frågar filmaren "känns det bra?" = känns det bra att filma mig nu, det är anledning nog att bli diskad)... jag vill se matts race också! när kommer den upp?... för övrig slutar jag nu men jag ska också "jobba" över lite och öva på NTA-metoden och CM (cold milk)-metoden... tack för att ni förstör min redan begränsade fritid

Anonym sa...

jag är som sagt en stark anhängare av NTA, dock är jag skeptisk till CM-metoden.. men.... för att stilla all tveksamhet kommer jag idag TAMPA och fortfarande göra 41 sek. så det blir nog till att jobba över ändå dc... ;)

Anonym sa...

Gränserna tänjs allt mer den saken är uppenbar.

Tycke ju själv att det känns tveksamt när kannan lever sitt egna liv och skummar sig själv. Men men, det stod det ju inget om i reglerna så det är väl okej då.

Matts sa...

sårade manliga känslor...

Anonym sa...

Fick man förmala kaffet?

Anonym sa...

Sjukt impad, det är grymma tiderna ni får. Själv får jag vara glad om jag skulle lyckas med en kopp på 30 min

Anonym sa...

Reglerna...

* Tom kanna

* Puckar i i handtagen (vilket såklart innebär att man måste slå ut dem).

* Icke förmalet kaffe

* Fat får inte läggas upp i förhand

* Anständig tamping (otampat känns inte helt rätt i och med att nästan ingen jobbar så normalt i baren)

Så nej, man får inte förmala kaffet. Själv så tycker jag det är grymt att en tjej visar alla dessa gamla gubbar hur det ska gå till, även om det är tveksamt om det håller sig inom reglementet.