söndag 12 oktober 2008

Utmaning!

Sveriges snabbaste o godaste cappuccino mästarersskap 2008!

Eftersom Solde pojkarna tragglar med detta på Dan Stenquist blogg finner jag för gott att utmana hela kaffesverige! Johan har ju redan 1.18, men den skall bedömas med enligt nedan skala, kom igen Jonas det fixar du!

Vem kan slå rekordet från 1996, 4 cappuccino på 1,20 inkl brickservering med socker o sked till fyra personer(domare) drickbara typ 1-2 på WBC skalan, hastighet, trevlighet o logistik och smak avgör.

Vi hade två moment med samma cappuccino, nämligen, Sveriges snabbaste o Sveriges godaste, vi gör det till en tävling.

Gör momenten hemma på ert café, välj ut två gäster o två ur personalen som domare.
Vem: Vem som helst men du måste minst ha en tvågruppare för att hinna med, Bjud in hobbynördar att köra.

Bedöm:
Hastigehet i sek,
smak 1-6
utseende 1-6
service,kommunikation 1-6

Inget fusk...!

Inrapporteras till matts@damatteo.se
Jag avgör vem som vinner efter inrapporterade resultat, gärna foto.
Vinst, en dag med Matts o träna 80 tals skum eller 6 kg av vår nya ekologiska Espresso Majorna

Tävlingen pågår hela oktober, resultatet delgives löpande på vår blogg.

5 kommentarer:

Per sa...

grymt, jag ska genast börja träna på engrupparen i rosteriet...

Anonym sa...

yes, jag har satt igång hårdträning på min Rancilio här hemma.

Dan Stenqvist sa...

Jag har tänkt att ta ett litet uppehåll från studierna i et halvår för att komma ner under 1:30. Jag är dock inte säker på om ett halvår är tillräckligt med tid för min del. Jag återkommer med rapporter. Vad har Lina för tid?

Anonym sa...

Det enda skum Matts kan göra är väl "look like globen" skum....

Matts sa...

ja men gör globen skum då på 1,20
, det är inge skumtävling!!

Om du kan, annars kan du få en retrolektion av mig, hört att du är lite retro...