onsdag 29 oktober 2008

Pernilla har lärt sig tampa. Tid: 39,7 sekunder.




Dåså.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! En dag med Matts utan lön!

:)

Matts sa...

Dan kommer du upp?

Anonym sa...

jag sa det från början, Pernilla is a keeper!!! hahahaha

Snyggt jobbat!!! Kramar från Erika

Anonym sa...

Jag trodde de skulle vara drickbara? Matts & DC, hade ni serverat en sån produkt på ert ställe? Snabbt gick det i alla fall ;o), grattis! Men tydligare regler krävs uppenbarligen… Skulle tro att Fredriks bidrag där han häller vattnet rakt över kaffet i koppen och häller på kall mjölk (från sin från början tomma kanna, allt enligt nuvarande reglementet!) vinner denna tävlingen annars… 26 sekunder och förmodligen nästan lika god som de senaste bidragen under 50 sekunder.

Per sa...

Blanda nu inte ihop saker och ting.

Drickbart är ett kriterium för tävlingen, och det har ingenting att göra med vad vi serverar på cafét. Där har vi nämligen andra kriterier utöver drickbart. Så nej, vi skulle inte servera kaffe på det här sättet på da Matteo. ...men jag skulle nog kunna göra en till mig själv en morgon när jag är trött, för drickbar är den.

Anonym sa...

Klart drickbara, bättre än 9 av 10 cappus som serveras i det här landet.

Tror vi har en vinnare här, fast hur är det med kaffet, det ser helt klart förmalet ut.

Anonym sa...

Matts då, han som alltid snackar...

Anonym sa...

Det är det jag menar. Borde inte tävlingen ha några kriterier som har med verkligheten att göra? Jag menar givetvis inte att klaga på just er... Utan frågar bara över reglerna i tävlingen överlag. Borde inte tävlingen vara att man i varjefall borde ha någon form av mönster för att cappun ska bli godkänd? Så var det i alla fall vid världsrekordförsöken i Danmark under NBC 2007... Endast de över 55 grader samt någon form av mönster (hjärta räcker) blev godkända. Resten räknades inte. Fast det är klart, nu är det ju inte ett världsrekord vi eftersöker kanske utan bara en mindre seriös kul tävling. För kul är det! Grattis Pernilla!

Matts sa...

ok, jag/dan försökte snacka regler i början men ingen verkade vara intresserad, men nu startar diskussionen, tävlingen har liksom börjat leva sitt eget liv.
Att diskutera:
1.Mjölk inte förhälld-verkar klart
2.tampa skall göras-verkar klart
3.extrationer-minst 20 sek-verkar klart
4.varm mjölk-verkar okart?(skall vara varm anser jag)
5.latte art-oklart(inte nödvändigt anser jag)
6.Kvarnteknik-verkar oklart(svårt att avgöra vad som är ok anser jag då många tekniska lösningar finns på marknaden nu, men allt är tillåtet i WBC)
7. Ok skum o drickbara, WBC standard?- Verkar oklart(jag anser att det skall vara lite skum o drickbar,ingen WBC standard dock ej krav på att dom skall vara säljbara...enl caféts bedömning)

Mer oklarheter???

Anonym sa...

Klockrent Matts!

Poyan sa...

pernilla gör detta sjukt snabbt. hon hade nog gjort det sjukt snabbt även om hon malde kaffet (därför konstigt att du inte gör det)... o skummet e säkert tillräckligt bra, så konstigt igen att du itne skedar o visar. hur som helst, ser stabilt ut, mkt bra jobbat! det känns svårslaget så jag orkar itne ens försöka ;) dc, du borde också ge upp, du kan få en heldag med mig istället ;)... tjoho! ps. min personliga favorit måste ändå vara solde-jonas som enligt mig gör det helt riktigt och snabbast... får vi se pernilla i bc kanske?

Anonym sa...

Nån latte-art tycker jag inte alls hör hemma i det här sammanhanget.

Där är väl delvis därför som DC är så slö, för han är WBC-skadad och allt för fancy vid upphällningen.