tisdag 10 februari 2009

Latte Art Throwdown!

Goda vänner, nu är det dags för återföljaren... Latte Art Throwdown #2!

Reglerna har förklarats förut men jag tar dem igen för de som missade:

Två cappuccino, en skumning, en hällning, bedömning på utséende endast. Och återigen inte ditt utséende utan dina cappuccinos. Betyg delas ut i form av kaffebönor från de medtävlande. 20kr för att ställa upp. Pengarna blir sen vinsten. (Men det känns som att äran att bli Latte Art Master borde väga tyngre.)

Och återigen, ALLA är välkomna. Speciellt alla hemmabaristor tycker jag. Dags att känns på ditt Barista Shake.

Så välkomna till Torrefazione, Vallgatan 5, torsdag 12 februari, kl 19!

Efteråt blir det en öl eller fem, på en närliggande mycket trevlig bar. Kanske även borde fundera på en öl innan, enligt en viss Rostare försvinner Barista Shaket helt efter två.

Ses på torsdag.

6 kommentarer:

42beans sa...

Som er läkare rekommenderar jag 3 Red Stripe innan tävling.

Per sa...

Vi föredrar att hålla oss till hof. Funkar det tror du?

Dan Stenqvist sa...

Estrella funkar fint också. Har inte provat själv men några bekanta..:) Gud så roligt att ni kör på torsdag. Så sjukt sugen att köra igen. Måste komma upp till götet och hälla till sommaren...

Pernilla sa...

Till sommaren!? På torsdag tycker jag låter närmare och bättre.

Per sa...

med lite tur är det sommar redan på torsdag. Du är hur som helst alltid lika välkommen Dan!

Dan Stenqvist sa...

Pernilla, såhär i efterhand låter på torsdag helt mer logiskt. Jag får jobba på det.